TAK PIA

dc4a481aeb0341ba5289b6123c56ca48[1]

Tankerne kommer ikke altid i kronologisk rækkefølge.

Temaer kan pludselig dukke op og være ualmindelige vigtige at få ud. Derfor har jeg også besluttet, at dette indlæg gerne må komme indimellem Enneagram indlæggene. Så type 4 må vente lidt endnu.

Jeg har i de seneste dage tænkt en del over min evne til at rumme andre mennesker, og særligt dem som ikke handler som jeg selv. Jeg oplever at meditation og tanker med afsæt i Mindfulness, har været en stor del af min tillærte evne, til at rumme andre mennesker UDEN at dømme dem.

Men der er også mennesker i mit liv som har haft stor indflydelse på min evne til at rumme. Min kære veninde, Pia, har haft særlig stor medvirken til denne evne og hende vil jeg gerne takke her.

Så dette indlæg er et takkebrev til Pia, som over de seneste år, er kommet til at betyde rigtig meget for mig. Vores forhold rummer enormt meget gensidigt kærlighed, som jeg er dybt taknemmelig for. Vi har talt om denne udvikling, og at vi faktisk er rigtig gode til at sætte ord på hvor meget vi holder af hinanden. Så det jeg vil takke Pia for her, har jeg aldrig nævnt for hende før. Først og fremmest, er jeg er meget taknemmelig for, at jeg har opdaget, at hun har været med til at øge min evne for rummelighed i så høj grad. Pia stor tak til dig min kære ven, dig er jeg meget taknemmelig for.

Kæreste Pia,

Vi har kendt hinanden siden 2007 og jeg husker tydeligt, da du meget interesseret kom hen til mig, da jeg var i færd med at dekorere trækvognen til den messe jeg skulle deltage på. Der var vist også noget med, at du havde fået øje på mit EVA produkt……du har helt sikkert tænkt ”god stil der”;-)

Ret hurtigt derefter begyndte vi at have jævnlig dialog, lange dialoger, nogle jeg virkelig så frem til. Og jeg tænker faktisk, at ” kærlighedsforholdet” allerede opstod dengang. Vi gik mange lange ture og talen flød bare imellem os, og ingen af os ønskede at det skulle stoppe. Og sådan har jeg det stadig hver gang vi ses. Men det ved du godt. Så det jeg vil takke dig for i dette indlæg, er noget ganske andet.

Jeg har altid tænkt, at menneskers reaktioner over for mig, kun handlede om mig og ofte i en negativ retning. Så når jeg ikke fik den ønskede reaktion eller den jeg havde forventet, var jeg sikker på at det handlede om noget jeg havde gjort forkert i den ene elle anden retning.

Og det har på ingen verdens måde, nogensinde gjort noget godt for mig.

Og så kom du ind i billedet og viste mig på aller fineste vis, at man ikke altid får svaret tilbage på beskeder, selvom der lige var gang i en hyggelig sms dialog, eller måske overhovedet ikke fik svarede tilbage. Til at begynde med, kørte mit automatiske mønster afsted med mig, og jeg fik dårlige tanker om mig selv, for det her handlede jo selvfølgelig om mig. Tankerne blev svagere og forsvandt, men ikke længere væk, end at de dukkede op for fuld skrue, når jeg befandt mig i samme situation nogen tid senere.

Jeg blev bevidst om hvad jeg foretog mig, og efter nogen tid kunne jeg tale mig selv ud af de negative tanker om mig, og vende dem til at det også kunne handle om dig. Om travlhed i dit liv, forglemmelse, om træthed, om bevidst nærvær med din familie. Gode og sunde tanker. Og da jeg begyndte at tænke sådan, var det både rart at være mig, og rart at tænke på dig hele tiden, for jeg var nu fri af min DOM af dig. For jeg dømte dig fordi du satte dårlige tanker i gang inden i mig. Og det var en kæmpe opdagelse for mig, at opdage at jeg havde dømt dig for at sætte dårlige tanker i gang inden i mig, for KUN JEG kan sætte tanker i gang inden i mig, ikke dig eller nogen anden. Og på den måde har du været med til at vise mig, at rumme sig selv, er en stor og meget vigtig del, af at kunne rumme andre mennesker. Tusinde tak for det. Og tusinde tak fordi du står ved den du er, og ikke forsøger at lave dig selv om for andre.

Du er tro imod dig selv.

Det er en smuk styrke i dig.

Jeg er dig dybt taknemmelig for, at du har lært mig at være mere rummelig end jeg nogensinde tidligere har evnet.

Tusinde tak for vores fortsat blomstrende venskab, som jeg værdsætter ubeskrivelig højt. Tak for dig kære ven. Jeg elsker dig.

Kys fra V til P

c127e8b55d392ef8cbcb9c03bcfdd9f8[1]

Published by

valbertsenkornblit

Jeg arbejder som Coach og tilbyder også rådgivning og undervisning ud fra en baggrund som Mindfulness Instruktør, Enneagram Træner, NLP- og Stress Coach. Jeg har kurser i Micro Expressions, Kropssprog samt Law of Attraction. Jeg underviser unge piger på Projekt S - Selvværd, selvtillid, styrke og sundhed og så arbejder jeg som frivillig på Livslinien, en selvmordsforebyggende organisation. KONTAKT: Vicky Kornblit EMAIL: v.albertsenkornblit@gmail.com

Leave a comment